Přeskočit na obsah

MMR

Další novela ZVZ se chystá od 1. ledna

Ministerstvo pro místní rozvoj zpracovalo a odeslalo do připomínkového řízení další novelu zákona o veřejných zakázkách. V případě schválení by měla začit platit od 1. ledna 2015. Na první pohled se nejedná o nic dramatického, může však všem zúčastněným trošku zjednodušit život. Pro dodavatele veřejných zakázek z ní nevyplývá nic, co by je nutilo měnit dosavadní zaběhnuté zvyklosti při zpracování nabídek a účasti v zadávacích řízeních.

Další novela ZVZ se chystá od 1. ledna

Otevřený dopis náměstkyni Dostálové

  • od

Vážená paní Dostálová, jako odborníky na veřejné zakázky nás zaujal Váš víkendový rozhovor pro iHned. Chápeme, že jste v mnohém odkázána na informace, které Vám poskytnou příslušní úředníci. Avšak myšlenky, jež v rozhovoru zazněly, byly natolik zjednodušující, že si dovolíme na některé z nich reagovat. Již z prvních vyjádření nové ministryně Věry Jourové bylo zřejmé, že si Ministerstvo pro místní rozvoj jako leitmotiv svého snažení vyhlédlo snížení byrokratické zátěže, údajně komplikující život zadavatelům veřejných zakázek. Nicméně všichni, kdo se kolem veřejných zakázek pohybují, dobře vědí, že toto zdaleka není jejich hlavní problém. Tím jsou bezostyšnost a zvrácená kreativita, s nimiž jsou veřejné zakázky stále dokola manipulovány.

Otevřený dopis náměstkyni Dostálové

Česká pozice rozebrala průšvih MMR s Národním elektronickým nástrojem. Zodpovědné úředníky neuvedla

Trefný článek redaktora Táborského popsal průšvih projektu Národního elektronického nástroje. Sám se pod jeho tristní zhodnocení podepisuji avšak současně se nemohu nezeptat – proč se autor s chirurgickou přesností vyhýbá pojmenování zodpovědných úředníků? Zrovna v tomto případě je to velmi snadné. Nic není potřeba složitě rozplétat.

Česká pozice rozebrala průšvih MMR s Národním elektronickým nástrojem. Zodpovědné úředníky neuvedla

Vyhláška MMR o obchodních podmínkách stavebních prací nic neřeší

Prvního září začala platit o několik měsíců opožděná vyhláška MMR č. 231/2012 Sb., kterou se stanoví obchodní podmínky veřejných zakázek na stavební práce. Popravdě řečeno, nic moc neřeší. Obchodní podmínky, které jsou podle vyhlášky povinné, jsou běžnou součástí smluv o dílo uzavíraných na zhotovení stavby. Vyhláška zcela rezignovala na vymezení jakýchkoli přiměřených hodnot či parametrů, jejichž překročení by byl zadavatel povinen zdůvodnit.

Vyhláška MMR o obchodních podmínkách stavebních prací nic neřeší

MMR svou vyhláškou ohrožuje transparentnost veřejných zakázek

Ministerstvo pro místní rozvoj připravuje vyhlášku, která oslabuje přínos jedné z nejslibnějších novinek z poslední novely zákona o veřejných zakázkách. Týká se povinnosti zadavatelů, kteří musí odůvodnit účelnost každé zadávané zakázky a také odůvodnit přiměřenost svých požadavků na technické kvalifikační předpoklady a hodnotící kritéria. Nic z toho nemuseli zadavatelé v minulosti dělat. Často se tak do podmínek soutěží dostávaly úplné hlouposti, nad nimiž se zadavatel ani trochu nezamyslel, případně požadavky neférové, jež zakládaly podezřelá omezení a vytvářely podhoubí k ovlivňování zakázek. Zákonodárce tedy vcelku rozumně požaduje, aby zadavatelé své požadavky veřejně obhájili, což by dozajista přispělo ke kultivaci prostředí zadávacích řízení.

MMR svou vyhláškou ohrožuje transparentnost veřejných zakázek